lauantai 25. marraskuuta 2017

"Remember: To Hell With Georgia!"

Hey all!
Uutta postausta kun aikaa ja asiaa kerrankin on.

2 viikkoa sitten tapahtui jotakin todella jännittävää: Kävin katsomassa elämäni ensimmäistä kertaa, amerikkalaista jalkapalloa. Olen siis käynyt kouluni peleissä, mutta kertaakaan en ole itse peliä kunnolla seurannut. 


Kuten kaikki varmaan tietää, täällä Yhdysvalloissa amerikkalainen jalkapallo on iso juttu. Monet seuraavat erityisesti 'college football', eli yliopistotason jalkapalloa. Niin myös mun host-vanhemmat.

Mun host-isä on käynyt collegen eli yliopiston Atlantassa, 'Georgia Tech'-nimisessä koulussa, joten vanhempani kannattavat Georgia Tech:iä. He käyvät kaikissa kotipeleissä ja päättivät tarjota minulle mahdollisuuden päästä katsomaan oikeaa peliä, ihan paikanpäälle. 


Olen siis tavannut puolet tästä joukkueesta monia kuukausia sitten. Mm. yksi pelinrakentajista (=quarterback) on käynyt High Schoolin mun koulussa ja hän olikin erittäin mukava, kun hänet tapasin.

Lähdettiin aikaisin lauantaiaamuna ajamaan Atlantaan kohti. Itse peli alkoi vasta puolenpäivän aikaan, mutta joukkueiden faneilla on aina tapana kerääntyä parkkipaikalle hengailemaan, grillaamaan ja ihan vaan juttelemaan.

Meidän teltta oli kaikkien suosiossa (tiedä miksi...)
Ilma oli näiden paikallisten mukaan poikkeuksellisesti 'erittäin kylmä', eli noin 10 astetta. Täällä Pine Mountainissa, missä asustelen, lämpötilat on olleet melkeinpä joka päivä yli 20. Toki aamut on olleet vähän viileämpiä, mutta päiväsaikaan lämpötilat hipoo jopa 30. 

Huomaa kyllä, että on tottunut tähän lämpimään/kuumaan säähän, kun sinä aamuna palelsi ja paljon. Mulla oli enemmän vaatetta päällä kuin -20 pakkasilla Suomessa.


Tapasin mun 'sedän' ja hänen perheensä ensimmäistä kertaa. Tultiin mun serkun kanssa tosi hyvin juttuun ja siitä syystä odottelu ei tuntunut niin pitkältä. Tehtiin mm. pannukakkuja, syötiin donitseja ja juotiin kuumaa kaakaota. 


Kun me sitten vihdoin lähdettiin pois parkkipaikalta, liityttiin tällaiseen suureen jonoon, joka mateli hitaasti kohti stadiumia. Paikalla oli myös Georgia Tech:in oma 'orkesteri', joka viihdytti ihmisiä.


Istuimme siis vip-osiossa, joten meillä oli todella hyvät paikat. Taisin olla ainoa nuorempi katsomossa, joten muut ottivat niin sanotusti kuppia! Meininki oli kyllä erittäin hurja ja hauska. Moneen otteeseen kuului huuto: "To Hell With Georgia, jolla viitataan Georgia nimiseen joukkueeseen. Näillä kahdella koululla/joukkueella on pieni vihasuhde. 

Georgia Tech voitti lopulta ja voi sitä juhlan humua. Mun host-isältä lähti mm. ääni, kun hän huusi niin kovaa lopussa, haha! 


Oli kyllä erittäin hyvä kokemus ja yllätyin positiivisesti siitä, että tykkäsin katsoa peliä. Jääkiekko on ainoa urheilulaji jota seuraan joskus. Ehkä amerikkalainen jalkapallo on nyt valloittanut mun sydämen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti